Rzecznik Ubezpieczonych rozpatrzył w ubiegłym roku 7,63 tys. zażaleń, z czego największa liczba – ponad 3 tys. dotyczyła zaniżania odszkodowania, a 2 tys. odmowy jego wypłaty – podaje „Dziennik.WSJ Polska”(Nr z 12.03.2009 r.). Łącznie RzU rozpatrzył 8 tys. spraw dotyczących zaniżania, opóźniania bądź odmowy wypłaty odszkodowania, czyli o blisko 10 proc. spraw więcej niż rok wcześniej. Zdaniem Krystyny Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych, konsumenci coraz częściej analizują działanie poszczególnych firm , sprawdzają, czy te wywiązują się z umów. Gazeta omawia przypadki nieuznawania przez towarzystwa roszczeń czy próby zaniżania przez nie odszkodowań. A Polacy coraz chętniej przy dochodzeniu roszczeń korzystają z pomocy profesjonalnych firm odszkodowawczych. Coraz więcej można znaleźć np. w internecie ofert takich firm.