MTU zwalnia, strasznie zwalnia
Od kilku miesięcy można zaobserwować niepokojącą praktykę MTU, polega ona na kompletnym nie odpowiadaniu na korespondencję w sprawie likwidacji szkód. Poszkodowani czekają miesiącami a ubezpieczyciel milczy.
Od kilku miesięcy można zaobserwować niepokojącą praktykę MTU, polega ona na kompletnym nie odpowiadaniu na korespondencję w sprawie likwidacji szkód. Poszkodowani czekają miesiącami a ubezpieczyciel milczy.
Według obliczeń światowego potentata reasekuracyjnego, niemieckiego Munich Re, w kończącym się roku w wyniku kataklizmów naturalnych zginęło ponad 220 tysięcy ludzi – informuje „Gazeta Prawna” – forsal.pl. Z kolei szkody związane z katastrofami firma szacuje na ok. 200 mld dolarów. Co więcej, jeżeli emisja CO2 nie zmniejszy się, to zdaniem Munich Re sytuacja ulegnie pogorszeniu.
Firmy, które zawierały z bankami umowy opcji walutowych i poniosły na nich straty, będą miały utrudniony dostęp do polis D&O (directors and officers) – donosi „Parkiet” (Nr z 07.03.2009 r.).
Według Polskiego Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), w 2008 r. odnotowano 39,5 tys. szkód z OC komunikacyjnego, które spowodowali Polacy za granicą. W ub. r. ubezpieczyciele wypłacili z tego tytułu 445 mln zł odszkodowań, przy 468 mln zł wypłaconych w 2007 r. – donosi „Gazeta Prawna”(Nr z 10.03.2009 r.)
Firma ubezpieczeniowa, który wypłaciła z polisy przewoźnika odszkodowanie jego klientowi za utracony ładunek, może domagać się zwrotu tego odszkodowania od przewoźnika zastępczego.